Faktura med status Behandling

For å rette opp i en faktura som har status "Behandling", må fakturaen og de innbetalte beløpene godkjennes for at fakturaen skal komme i en "lukket" status. Fakturaen havner i denne statusen når korrekt beløp er betalt inn, men innbetalingen er fordelt over to eller flere innbetalinger. 

For å rette opp en faktura som er til "Behandling" overbetalt, søk den opp eller let den frem inne på "Avviksbehandling". Det er og mulig å gjøre det via "Fakturaoversikt".

Når du har funnet rett faktura klikker du på fakturaen for detaljert visning

  1. Er fakturaen søkt opp kommer du rett til detaljert visning
  2. Klikk så på knappen "Gå til behandling"

Godkjenne en faktura til behandling

Etter at du har trykket på "Gå til behandling" vil en bekreftelsesboks vil dukke opp som ber deg om å godkjenne fakturaeen. Klikk på "Godkjenn" for å godkjenne de innbetalte beløpene og lukke fakturaen. Ønsker du ikke å godkjenne fakturaen, kan du trykke på "Avbryt".

Viktig! Vær helt sikker på at du ønsker å godkjenne fakturaen. Er fakturaen først godkjent kan det ikke omgjøres.

Fakturaen er nå godkjent og statusen for fakturaen blir endret fra "Behandling" til "Betalt".

 

Var denne artikkelen nyttig?